قشم سلام
0

 برنامه سفر ۳ روزه به قشم

گشت و گذار در مراکز خرید و تفریحات ساحلی
بازدید 75

برنامه سفر ۳ روزه به قشم

 

سفر رفتن همیشه نیاز نیست تا به صورت طولانی مدت و زیاد باشد چرا که بعضی از افراد به واسطه موقعیت کاری و تحصیلی خود، زمان محدودی را برای سفر و تفریح میتوانند اختصاص دهند، از طرفی نیز سفر ها کوتاه مدت به مقاصد متعدد میتواند این امکان را به افراد بدهد تا در مدت زمان کمتری از جاهای بیشتری دیدن کرده و لذت ببرند.

پس اگر که شما هم طرفدار مسافرت های کتاه مدت هستید، پیشنهاد میکنیم تا انتها این مقاله از مجله آنلاین گردشگری قشم سلام هماره ما باشید تا با یکی از بهترین برنامه های سفر به قشم به مدت ۳ روز آشنا شوید.

سفر ۳ روزه به قشم

جزیره قشم یکی از دیدنی ترین مقاصد تفریحی در ایران بوده که در جنوب کشور و خلیج فارس قرار گرفته، جالب است بدانید که قشم بزرگترین جزیره در ایران بوده که به همین واسطه در خود شگفتی ها و دیدنی های بسیاری را جای داده است که میتواند برای هر مسافر و گردشگری که چه برای نخستین بار و چه برای چندمین به آن سفر میکند، جذاب و تازگی داشته باشد.

از آنجایی که جزیره قشم یکی از بزرگترین جزیره های ایران به شمار میرود، بهتر است تا پیش از سفر به این جزیره با جاذبه های دیدنی ان، جاذبه های تفریحی و جاهای گردشگری آن آشنا شده و یک برنامه ریزی درست برای سفر خود داشته باشید تا بتوانید از تمامی آن دیدن کرده خصوصا که اگر از لحاظ زمانی نیز محدود هستید.

راهنمای سفر ۳ روزه به قشم

دره ستارگان قشم

در این مطلب از قشم سلام میخواهیم تا به شما کمک کنیم تا یک برنامه ریزی سفر ۳ روزه به قشم را برای خود و همسفرانتان برنامه ریزی کرده و سفری جذاب و به یاد ماندنی را به این جزیره داشته باشید.

البته گفتنی است که این برنامه ریزی سه روزه یک برنامه سفری جامع و کلی به جزیره قشم بوده که جاهای دیدنی که در قشم حتما باید از آنها دیدن کنید را جای داده است، شما میتوانید با مراجعه به دیگر مقالات مجله آنلاین گردشگری قشم سلام  و مطالعه آنها با دیدنی های جزیره قشم و جاذبه های آن آشنا شده و بر طبق سلیقه خود یک برنامه ریزی اختصاصی انجام داده و یا جایگزین موارد پیشنهاد شده در این مطلب کنید.

در این برنامه قصد داریم تا شما را به دیدنی های زیبای قشم برده و ترتیبی برای بازدید از بازارهای رنگارنگ آن دهیم، تفاوتی ندارد که برای سفر به قشم بلیط هواپیما قشم را تهیه کرده‌اید یا با وسیله نقلیه شخصی یا قطار سفر کردهاید، قصد دارید تا اقامتگاه های سنتی و بوم گردی بمانید و یا در هتل های لوکس قشم با این برنامه ریزی یک سفر تفریحی جذاب همراه با چاشنی خرید در انتظار شما خواهد بود.

راهنمای سفر ۳ روزه به قشم

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، جزیره قشم جاهای دیدنی بسیاری را در خود جای داده است، از بازار های رنگارنگ آن گرفته تا آثار تاریخی و دیدنی آن که میتواند برای هر کسی جذاب باشد، نداشتن یک برنامه ریزی درست میتواند برای مسافران چالش برانگیز و دردسر ساز باشد، از این رو پیشنهاد میکنیم تا از قبل با جاهای دیدنی قشم آشنا باشند تا بتوانند برنامه ریزی بهتری را با توجه به علاقه شخصی و  اولویت های خود داشته باشند. در ادامه قصد داریم تا یک سفرنامه جامع از جاهای دیدنی قشم را برای تور ۳ روزه قشم به شما معرفی کنیم.

روز اول: گشت و گذار در مراکز خرید و تفریحات ساحلی

روز اول سفر را به تفریحات دریایی و دیدن از دریا و کمی خرید اختصاص داده‌ایم، باری آغاز روز میتوانید خود را به ساحل سینما رسانده و از پارک کودک و ساحل زیتون دیدن کنید که چند تا از زیباترین سواحل جزیره قشم هستند و در ساحل سینما میتوانید به تماشای غروب و طلوع زیبای آفتاب مشغول شوید؛ گس از دیدن از ساحل نوبت انجام تفریحات دریایی است، اگر به غواصی، پارسل و دیگر تفریحات دریایی علاقه دارید در پارک زیتون که در ساحل زیتون قرار دارد  میتوانید مشغول انجام تفریحات دریایی شده؛ گفتنی است که تمامی کلوپ های دریایی با بهترین امکانات و تجهیزات منتظر مسافران و گردشگران علاقه‌مند هستند تا خدمات مورد نیاز ایشان را با بهترین کیفیت ارائه دهند.

پس از انجام تفریحات دریایی به احتمال زیاد خسته و گشنه شده‌اید بهترین زمان برای صرف یک وعده غذایی خوشمزه در بهترین رستوران های قشم است که میتوانید در این قسمت از بین آنها اقدام به انتخاب کنید.

سفر ۳ روزه به قشم

جنگل حرا قشم

میتوانید پس از صرف وعده غذایی برای استراحتی کوتاه به هتل و اقامتگاه خود بازگشته و یا اگر که مشتاق قسمت بعدی هستید خود را به مراکز خرید قشم برسانید، اگر که هنوز در محدوده ساحل زیتون قشم باشید میتوانید با ۱۰ دقیقه پیاده روی خود را به مراکز خرید سیتی سنتر ۱ و ۲ که دو تا از بهترین و معروف ترین مراکز خردی قشم هستند برسانید؛ پس از خرید و اگر که همچنان زمان داشتید پیشنهاد میکنیم تا سری به قلعه پرتغالی های قشم زده و از این سازه تاریخی دیدن کنید.

قلعه پرتغالی های قشم یکی از دیدنی ترین و معروف ترین جاذبه های تاریخی جزیره قشم بوده که به دریانوردان پرتغالی ساخته شده است و قدمت آن به دوران صفوی باز میگردد.

پس از بازدید از این جاذبه تاریخی میتوانید برای صرف شام به یکی از رستوران های موزیک زنده قشم رفته و برای استراحتی راحت به اقامتگاه خود برگشته تا آماده روز دوم برنامه سفر به قشم شوید!

روز دوم: گشت و گذار در دیدنی های قشم

اگر که همراه با تور سفر کرده‌اید تور لیدر و دیگر مسافران منتظر شما برای آغاز یک روز پر جنب و جوش هستند و اگر که به صورت مستقل سفر کرده‌اید میتوانید با تاکسی و یا اجاره ماشین در قشم روز خود را آغاز کرده و به سراغ دیدنی های قشم بروید؛ لازم به ذکر است که حتما برای امروز همراه خود یک کیف یا کوله پشتی همراه داشته باشید و در آن خوراکی های سبک و مقوی، آب آشامیدنی، ضد آفتاب و عینک افتابی قرار دهید.

در ابتدا به سمت روستای برکه خلف در دهستان سوزا رفته که در خود یکی از جاذبه های معروف قشم یعنی دره ستارگان قشم را جای داده است، پیشنهاد میکنیم همراه خود یک دوربین عکاسی حرفه‌ای برای ثبت عکس های یادگاری و بی نظیر از این جاذبه دیدنی داشته باشید. پس از بازدید از این دره زیبا وقت آن رسیده که به سمت جزایر ناز حرکت کرده که در قسمت جنوبی جزیره قرار گرفته است. جزایر ناز یکی از شگفتی های جزیره قشم بوده که در زمان جزر فاصله آن با ساحل کاهش و هنگام مد افزایش پیدا میکند. در جزایر ناز میتوانید مشغول تفریحات دریایی شوید و گفتنی است که سایت غواصی جزایر ناز یکی از زیباترین سایت های غواصی جزیره قشم به شمار میرود؛ در ادامه اسکله کندالو را در پیش خواهید داشت که میتوانید به قایق سواری و دیدن مرغان دریایی باهوش و دلفین های زیبا مشغول شوید.

به کمک قایق های موتوری خود را به جزیره هنگام رسانده و از ساحل زیبایی این جزیره دیدن کنید و پس از آن با ۷۰ کیلومتر رانندگی خود را به تنگه چاهکوه قشم برسانید که یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی در ایران و جهان است.

حالا زمان صرف یک وعده خوشمزه است که میتوانید برای ناهار خود را به روستای سهیلی رسانده که فاصله کمی تا تنگه چاهکوه دارد. در این روستا میتوانید چند رستوران محلی با غذاهای جذاب را پیدا کرده و از غذاهای سنتی و محلی مردم قشم امتحان کنید، پیشنهاد میکنیم تا از رستوران ناخدا روستای سهیلی دیدن کرده و اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید ماهی مرکب و قلیه ماهی رستوران ناخدا قشم را امتحان کنید. پس از صرف ناهار بهتر است تا زودتر خود را به جنگل های حرا برسانید تا غروب آفتاب را در آن جا تماشا کنید. با اجاره قایق میتوانید گشتی در این جنگل زیبا و شگفت انگیز زده و از زیبایی آن دیدن کنید، این جنگل سرسبز یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین جاهای قشم بوده که لوکیشن عکاسی بسیار خوبی نیز برای علاقه‌مندان به عکاسی به شمار میرود.

با اتمام گردش در جنگ حرا بهتر است تا به سمت هتل خود بازگشته و برای روز سو خود را آماده کنید.

 برنامه سفر ۳ روزه به قشم

دلفین های قشم

روز سوم: جاذبه های دیدنی جا مانده

برای برنامه روز سوم بهتر است تا زودتر بیدار شده و آماده باشید تا بتوانید خود را زودتر به جزیره هرمز برسانید؛ جزیره هرمز که به علت خاک سرخ خود بسیار معروف و شناخته شده است یکی از دیدنی ترین جاهای قشم بوده که در سفر میتوانید از آن دیدن کنید. با کمک قایق های تندرو حاضر در اسکله شهیدی میتوانید از این جزیره دیدن کنید.

برای آشنایی بهتر با جاذبه های هرمز پیشنهاد میشود مقاله  جاذبه های دیدنی جزیره هرمز را مطالعه کنید.

اگر که پس از بازدید زمان اضافه داشتید پیشنهاد میکنیم تا خود را به مراکز خرید درگهان قشم که در فاصله حدودی ۳۰ دقیقه از شما قرار دارند رسانده و علاوه بر خرید به بازار گردی در بازار قدیمی قشم مشغول شوید.

در آخر

سفر ۳ روزه شما به قشم به پایان رسیده و وقت آن است که این جزیره را برای مدتی کوتاه تا دوباره آن باز گردید ترک کنید، بهتر است تا جایی که میتوانید از زمان خود به بهترین نحو استفاده کنید و برای اینکار پیشنهاد میکنیم تا با جاذبه های دیدنی قشم آشنا باشید تا برنامه سفری خود را طبق علایق و اولویت های خود برنامه ریزی کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *