قشم سلام
0

جاهای که در سفر به قشم باید ببینید

جاهای که در سفر به قشم باید ببینید
بازدید 130

جاهای که در سفر به قشم باید ببینید

قشم یکی از جزایر دیدنی است که در جنوب کشور قرار گرفته و در کنار جزیره کیش یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جنوبی در جنوبی بوده و هر ساله حجم عظیم از مسافران و گردشگران را به سوی خود میکشاند.

جزیره قشم مقصدی رنگارنگ و زیبا و برای افرادی است که به طبیعت و خرید و گردش علاقه دارند به شمار میرود؛ این جزیره در خود جاهای دیدنی بسیاری را جای داده که میتوانید در سفر خود از آنها دیدن کنید. گفتنی است که جزیره قشم بزرگترین جزیره در ایران بوده و از این جهت در خود شگفتی های بسیار خارق العاده‌ای را برای بینندگان خود جای داده است.

اگر که قصد سفر به این جزیره دوست داشتنی و رنگارنگ را دارید بهتر است تا قبل از رزرو تور قشم خود یک لیست از جاهای که باید در سفر به قشم بروید، تهیه کنید، چرا که با وجود جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری بسیاری که در این جزیره وجود دارد ممکن است که در مدت زمان سفر خود نتوانید از تمامی آنها دیدن کنید، پس بهتر است پس از اولویت بندی و ریختن یک برنامه ریزی حسابی عازم سفر به این جزیره زیبا شوید.

در این مقاله از مجله آنلاین گردشگری قشم سلام قصد داریم تا شما را با چند تا از دیدنی ترین جاهای قشم که باید در سفر از آنها دیدن کنید، آشنا کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

جنگل حرا قشم

جنگل حرا قشم قطعا یکی از جاهای دیدنی جزیره قشم بوده که بازدید از آن به تمامی مسافران و گردشگران تور قشم پیشنهاد میشود؛ به احتمال زیاد عکس های بسیاری از این جنگل را در اینترنت و فضای مجازی دیده باشید و باید بگوییم که از نزدیک حتی زیباتر هم است.

این جنگل دارای 5 تالاب با نام های منطقه ویژه دریایی، منطقه ویژه پرندگان، منطقه حفاظت شده، تالاب بین المللی و ذخیرگاه زیست کره است یکی از زیباترین و با ارزش ترین مناطق طبیعی در ژئوپارک قشم بوده و از مهم ترین اکوسیستم های آبی در بین دریا خشکی است که نقش حفاظتی در فرآیند بیولوژیکی سواحل نیمه گرمسیری و گرمسیری را به عهده دارد. درخت حرا درختی آب شورزی بوده که هنگام مد تا نزدیک گلوگاه خود در آب فرو رفته و تغذیه آن از آب شور بوده که با کمک تنه خود آب شور را تصفیه و تبدیل به آب شیرین میکند که یکی از شگفتی های جهان آفرینش به شمار میرود.

جاهای که در سفر به قشم باید ببینید

جنگل حرا قشم

گنبد نمکی قشم

یکی از عجایب هفتگانه جزیره قشم سایت گند نمکی است که در فاصله 100 کیلومتری شهر قشم قرار دارد، این غار نمکی دارای بیش ار 570 میلیون سال قدمت بوده و دارای 17 غار نمکی در خود است و جالب است بدانید که یکی از این غارها به عنوان طولانی ترین غار نمکی در دنیا شناخته شده است!

لازم به ذکر است که نمک های این غار خاصیت درمانی نیز دارند. برای آشنایی بیشتر با این غار نمکی پیشنهاد میکنیم مقاله غار نمکی قشم را مطالعه کنید.

جزایر ناز قشم

محال است اسم قشم را بشونید و در کنارش نام جزایر ناز به یادتان نیایید، جزایر ناز قشم یکی از هفت شگفتی دیدنی این جزیره به شمار میرود که بسیاری از افراد را سالانه به سمت خود میکشاند. با بازدید از این جزایر میتوانید از مناظر زیبای پیش رویتان لذت برده، بر روی آب قدم بزنید و در سایت های غواصی آن مشغول غواصی شوید.

دره تندیس های قشم

اگر که از شلوغی و هرج و مرج شهری خسته شده‌اید، پیشنهاد میکنیم تا سری به دره تندیس های قشم بزنید، گفتنی است که این دره از عجایب هفتگانه قشم بوده که در جوار روستای ملکی و جنوب غرب روستای طبل قشم قرار دارد؛ این دره بر اثر فرسایش های فیزیکی زمینی در طی سالیان بسیار به وجود آمده و وسعت زیاد آن فرصت پیدا کردن شگفتی های مختلف و گوناگون را به شما میدهد.

جاهای که در سفر به قشم باید ببینید

سواحل قشم

تالاب پرندگان دوکوهک قشم

اگر که به پرنده نگری و حیات وحش علاقه داشته باشید، پیشنهاد میکنیم تا در سفرتان به قشم، حتما سری به تالاب پرندگان دوکوهک قشم یا باغ پرندگان قشم بزنید، این تالاب که یکی از سایت های ژئوپارک قشم به شمار میرود محل زندگی و مهاجرت بیش از 120 نوع گونه پرنده بومی و مهاجر بوده که هر ساله به ن مهاجرت میکنند؛ همچنین به علت داشتن بستری غنی دارای پوشش گیاهی غنی و بالای بوده و همین موضوع آن ار تبدیل به محلی مناسب برای زیست پرندگان مختلف کرده است.

از آنجایی که این تالاب با شهر قشم حدودا 2 ساعت فاصله دارد پیشنهاد میکنیم تا برای سفری راحت تر اقدام به اجاره ماشین در قشم کرده تا سفری با کیفیت تر را تجربه کنید.

دره ستارگان قشم

یکی از زیبا ترین ژئوسایت های جزیره قشم، دره ستارگان قشم بوده که قدمتی بالغ بر 10 میلیون سال را دارد، در زبان محلی دره ستارگان به نام استاله کفته که به معنای ستاره افتاده است، شناخت میشود که این موضوع مربوط به باور مردم محلی این منطقه است که نشات گرفته از داستانی با این موضوع است که در گذشته ستاره‌ای به این منطقه برخورد کرده و باعث تشکیل این اشکال و اجسام عجیب و زیبا در این دره شده است.

ساحل لاک پشت ها قشم

ساحل روستای شیب دراز که یکی از ساحل های دیدنی قشم میباشد،  محل مورد علاقه لاک پشت های پوزه عقابی برای زاد و ولد بوده که هر ساله در اسفند ماه تا اوخر بهار برای جفت گیری و تخم گذاری به این ساحل می‌آیند است؛ اگر که در این زمان ها به جزیره قشم سفر کردید پیشنهاد میکنیم تا دیدن این پدیده زیبا را از دست ندهید.

جاهای که در سفر به قشم باید ببینید

ساحل لاک پشت ها قشم

غار خربس قشم

غارهای خربس قشم مجموعه‌ای از غارهای طبیعی است که توسط انسان توسعه داده شده‌اند و طبق گفته زمین شناسان در حدود 10 میلیون سال قدمت دارند و قدمت آنها به دوران ساسانیان باز میگردد!

گفتنی است با اینکه از بیرون نمای غارها طبیعی و حالت زمین شناختی خود را حفظ کرده‌اند اما از درون دارای دهلیز ها، اتاق های بسیار و تالارهای متعددی هستند و نشان دهنده وجود تمدن از دوران های گذشته در این منطقه بوده است که پیشنهاد میکنیم تا دیدن آنها را از دست ندهید.

در آخر

در این مقاله از قشم سلام تلاش کردیم تا شما را با چند تا از جاهای دیدنی قمش ه باید در سفرتان حتما از آنها دیدن کنید آشنا کنیم، امیدواریم مطالب فوق برای شما کارآمد و مفید واقع شده باشند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *