قشم سلام
0

آموزش غواصی در قشم

آموزش غواصی در قشم
بازدید 55

آموزش غواصی در قشم

اگر که به دنیایی زیر آب و ماجراجویی در آن علاقه‌مندید و عاشق اقیانوس هستید، بدون شک آموزش غواصی می‌تواند یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین دوره ها برای برای شما باشد چرا که نه تنها به کمک غواصی می‌توانید کلید ورود شما به دنیای جدیدی از طبیعت و حیات وحش باشد بلکه می‌توانید راهی فوق العاده جهت تصمیم گیری مقاصد سفری آینده شما باشد! غواصی یکی از تفریحاتی است که علاوه بر داشتن بعد تفریحی اش می‌تواند یکی از بهترین سرگرمی های اوقات فراغت شما و یا حتی اگر که مایل باشید شغل آینده شما باشد!

اگر که آموزش غواصی به درستی انجام شود این فعالیت دریایی نه تنها خطرناک نبوده بلکه بسیار لذت بخش و سرشار از هیجان و شور و نشاط خواهد بود و تجربه های جدیدی را به شما خواهد که برای سلامتی جسم و روح شما بسیار مفید واقع خواهد شد؛ اگر که قصد سفر به جزایر جنوبی کشور را دارید، برای مثال قصد دارید تا مدتی را در جزیره قشم بگذرانید پیشنهاد می‌کنیم تا درباره گذراندن دوره های آموزش غواصی در قشم کمی فکر کنید و یا اگر که به غواصی علاقه‌مندید و به دنبال آموزش غواصی هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا برای یادگیری آن در محیطی کاملا مناسب و ایده آل به جزیره قشم سفر کنید تا علاوه بر آموزش غواصی در قشم از سایت های هیجان انگیز و منحصر به فردی که در این جزیره زیبا وود دارد دیدن کنید.

ما در این مقاله از قشم سلام به طور خلاصه در رابطه با آموزش دوره های غواصی در قشم و نحوه دریافت سرتیفیکیت یا گواهینامه غواصی صحبت کرده‌ایم؛ همچنین در مورد بهترین تجهیزات غواصی برای مبتدیا و چندتا از بهترین سایت های غواصی در قشم اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده‌ایم؛ پس تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

چرا آموزش غواصی ببینیم؟

همانطور که کمی قبلتر به آن اشاره کردیم غواصی نه تنها تفریحی متفاوت و مهیج بوده از سرگرمی های جذابی است که می‌توانید به آن مشغول شوید خصوصا اگر در نزدیکی دریا زندگی می‌کنید؛ بلکه یک فعالیت معنوی و حتی سبک زندگی طلقی می‌شود! غواصی کلیدی است که به کمک آن می‌توانید به دنیایی اسرار آمیز زیر آب بروید و در لا به لای صخره به اکتشاف و ماجراجویی ساکنان دنیایی درون آب مشغول شوید؛ البته باید این اخطار را به شما بدهیم که ممکن است آنقدر غرق در لذت جستجوی این دنیا جذاب باشید یا حتی برای فرار از استرس های روزانه به غواصی مشغول شوید و به این ورزش جذاب و متفاوت اعتیاد پیدا کنید!

آموزش غواصی در قشم

مراکزآموزش غواصی در قشم

درست است که غواصی جزو دسته ورزش های خطرناک محسوب نمی‌شود اما رعایت نکردن یک سری از نکات و دستورالعمل ها و آموزش ها می‌تواند منجر به ایجاد یک سری خطرات شود و به جهت دوری و جلوگیری از این اتفاقات بهترین کار این است تا در دوره های آموزش غواصی مقدماتی و غواصی حرفه‌ای شرکت کنید تا بتوانید با خیالی راحت به کشف اقیانوس و آشنایی با زندگی موجودات درون آب مشغول شوید. به معنی دیگر با دریافت گواهینامه غواصی می‌توانید تجربه شیرین غواصی خود را با به حداقل رساندن خطرات احتمالی به حداکثر میزان خودش برسانید.

دوره های غواصی در قشم

گواهینامه آب های آزاد PADI را میتوان رایج ترین دوره غواصی دانست؛ البته که دوره های غواصی نیز تحت نظارت SSI،  NAUI، CMAS، BSAC وجود داشته که برای تمام غواصان تازه آموزش دیده در سرتاسر جهان کارت C صادر می‌کنند.  در رابطه با کیفیت و نحوه عملکرد هرکدام از آنها می‌توان گفت که تقریبا تفاوتی با یک ندارند اما ممکن است که از نظر مراحل  و نحوه آموزش با یک دیگر تفاوت های داشته باشند. در هر صورت بهتر است تا قبل از آنکه در دوره های حرفه‌ای آموزش غواصی شرکت کنیم، در یک سری از آموزش های مقدماتی غواصی شرکت کنیم.

آموزش غواصی در قشم

غواصی در جزیره قشم

دوره های آموزش غواصی چگونه است؟

همانطور که گفته شد دوره های آموزش غواصی مختلفی وجود داشته که  هرکدام در نحوه آموزش و ترتیب مراحل خود می‌توانند با یکدیگر متفاوت باشند اما معمولا در 3 مرحله آموزش داده می‌شوند که می‌توانند پشت سر هم و یا جداگانه آن ها را بگذرانید. در کل آموزش کامل غواصی و فراگیری آن جهت صدور گواهینامه و مدرک غواصی به ترتیب به سه مرحله زیر بستگی دارد:

غواصی در آب های محدود

در این دوره های مقدماتی که عموما نیز در به عنوان غواصی تفریحی در مراکز آموزشی ارائه می‌شوند، مربیان به شما مهارت های اساسی جهت غواصی در استخر یا خلیج های کم عمق و کوچک را آموزش می‌دهند.

با کمک این دوره شما تجربه کوچکی از غواصی را به دست می‌آورید بدون اینکه نیازی باشد تا در آب ها آزاد غوطه ور شوید!

برخی از آموزش های که در این دوره خواهید آموخت عبارتند از:

– تجهیزات غواصی

– نحوه خارج کردن آب از ماسک

– کنترل ورود و خروج آب

– کنترل شناوری

– نحوه تنفس در زیر آب

– نکات ایمنی و …

آموزش غواصی در قشم

غواصی در قشم

فراگیری تئوری غواصی

در این مرحله از آموزش به شما اصول اسای غواصی از جمله مواردی که هنگام غواصی می بایست در نظر بگیرید، چگونه تجهیزات مناسب غواصی خود را انتخاب کنید و همینطور دیگر روش های غواصی به شما آموزش داده خواهد شد که می‌توانید هم به طور حضوری و هم به صورت آنلاین این دوره را بگذرانید.

غواصی در آب های آزاد

در دوره آموزش غواصی آب های آزاد و دوره های آموزش غواصی حرفه‌ای که از غواصی تفریحی پیشرفته تر است، زمان بیشتری را در زیر آب خواهید گذراند و جهت تنفس نیز به بیش از یک گاز نیاز خواهید داشت؛ اگر چه در غواصی های تفریحی از هوای معمولی استفاده می‌شود، اما در آموزش غواصی حرفه‌ای و ورزشی نه تنها به هوا بلکه به نیتروکس و اکسیژن خالص نیز جهت تنفس نیاز خواهید داشت. در اعماق بیشتر و مراحل بعد نیز ممکن است تا به گاز دیگری به نام Trimix که ترکیبی از گازهای هلیوم، نیتروژن و اکسیژن است برای تنفس نیاز پیدا کنید.

به طور خلاصه آموزش غواصی حرفه‌ای به تجهیزات بیشتر و روش های متفاوت از آنچه در غواصی مقدماتی یاد گرفته‌اید، نیاز دارد.

آموزش غواصی در قشم

جزیره قشم یکی از بهترین مکان ها جهت گذراندن دوره آموزش غواصی بوده که باید گفت قدمت غواصی در آن نیز به قرن ها پیش از میلاد باز میگردد؛ زمانی که ساحل نشینان به جت صید مروارید و یا بیرون کشیدن صندوقچه های طلا و جواهرات کشتی های غرق شده دست به غواصی می‌زدند. امروزه آموزش غواصی در قشم در سایت های مختلفی انجام می‌شوند که هرکدام به خودی خود منحصر به فرد و زیبا هستند که از جمله زیباترین سایت ها جهت آموزش غواصی در قشم در جزایر ناز و هنگام است. خشکی جزایر ناز محل اتصال دو جزیره قشم و ناز بوده غروب زیبایی آن بازدیدکنندگان را به سمت خود می‌کشاند. شما نیز می‌توانید در عمق 8 متری جزایر ناز که بستری مرجانی و زیبا دارد به غواصی مشغول شوید و آبزیان ساکن این منطقه را مشاهده کنید.

جزیره هنگام قشم که به جزیره دلفین ها نیز مشهور است مکانی است که می‌تواند با غواصی در آن از آبزیانی همچون دلفین ها، کوسه ها و لاک پشت های بزرگ دیدن کنید. دوره غواصی قشم تمام مراحلی که پیشتر در قسمت های قبل توضیح دادیم را شامل می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله از قشم سلام تلاش کردیم تا شما را با مراحل مختلف آموزش غواصی و نحوه اخذ مدرک غواصی آشنا کنیم؛ غواصی یکی از تفریحاتی است که می‌تواند تجربه بسیاری متفاوتی را برای شما به وجود بیاورد و حتی با عنوان یک منبع درآمد و شغل به آن نگاه کنید! امیدواریم که مطالب این مقاله از قشم سلام برای شما مفید و کارآمد بوده باشد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *