قشم سلام
0

بهترین مناطق گردشگری قشم

بهترین مناطق گردشگری قشم
بازدید 105

بهترین مناطق گردشگری قشم

بزرگترین جزیره ایران و جزیره عجایب هفتگانه ایران از القاب جزیره قشم بوده که یکی از مقاصد دیدنی و جذاب توریستی در جنوب کشور است.

قشم که از توابع استان هرمزگان بوده علاوه بر آنکه بزرگترین جزیره هرمزگان به شمار میرود بلکه بزرگترین جزیره در ایران نیز محسوب میشود که در خود جاهای دیدنی بسیاری را جای داده است.

شهرت این جزیره رنگارنگ نه تنها در بین ایرانیان بلکه در بین مردم دیگر کشورها نیز گسترش یافته و به گونه‌‌ای است که سالانه شاهد حضور حجم عظیمی از مسافران و گردشگران خارجی و ایرانی در این جزیره زیبا جنوبی هستیم. با توجه به حجم وسیع این جزیره باید خودتان را برای دیدن جاهای دیدنی بسیار و مختلفی که در این جزیره وجود دارد آماده کنید؛ همانطور که گفته شد جزیره قشم به عنوان جزیره عجایب هفتگانه نیز شناخته میشود، پس اگر که قصد سفر به جزیره قشم را دارید، تا انتها این مطلب همراه مجله آنلاین گردشگری  قشم سلام باشید تا با بهترین مناطق دیدنی قشم آشنا شوید.

جزایر ناز قشم

یکی از اعجاب و دیدنی های جزیره قشم، جزایر ناز قشم بوده در مقاله‌ای دیگر با نام معرفی جزایر ناز قشم به طور کامل به معرفی آن پرداخته‌ایم،جزایر ناز در قشم قطعا یکی از سه مکان برتر شما هنگام بازدید از جزیره قشم خواهد بود. این جزایر در زمانی به خصوص از روز خالی از آب میشوند و شما میتوانید با خودرو و یا پیاده خود را به این جزایر برسانید و از تماشای غروب زیبای آفتاب و مناظر منحصر به فرد اطراف خود لذت ببرید. اگر هم که به غواصی علاقه داشته باشید، یکی از زیباترین سایت های غواصی قشم در همین جزایر ناز قرار گرفته که میتوانید به غواصی در آن مشغول شوید.

بهترین مناطق گردشگری قشم

جزایر ناز قشم

جزیره هنگام قشم

از دیگر جاهای دیدنی قشم، جزیره‌ای 35 کیلومتری با نام جزیره هنگام بوده که به علت  داشتن ساحلی منحصر به فرد و زیبا بسیار مشهور شده است، این جزیره دارای دو بخش ساحلی است که یکی از آنها در شب به علت وجود موادی خاص میدرخشند و ساحل دیگر سنگی است و این موضوع باعث شده تا علاقه‍مندان به عکاسی و عکاسان این لوکیشن را از بهترین لوکیشن های عکاسی در قشم بدانند؛ گفتنی است که این جزیره همچنین به عنوان زادگاه کروکودیل های ایرانی نیز شناخته میشود.

ژئوپارک قشم

از مهمترین و دیدنی ترین ویژگی های جزیره قشم که باعث ثبت جهانی و قرار گرفتن در لیست مکان های حفاظت شده یونسکو شده است، ژئوپارک قشم بوده که از وسعت بالایی نیز برخوردار است؛ ژئوپارک به طور خلاصه به مناطقی اطلاق میشود که از نظر زمیسن شناسی تنوع زیادی داشته‌اند و بین زمین شناسان از شهرت بسیار بالایی برخوردار هستند. رنگارنگ بودن این مناطق باعث شده تا تبدیل به مکانی مناسب برای ثبت عکس های زیبا و هنری باشند.

غار خربس قشم

غار خربس یکی از مکان های دیدنی در قشم است که از قدمتی طولانی و تاریخی غنی برخرودار است که قدمت آن به زمان مادها بازمیگردد این غار از کنده کریهای زیبا و چشم نوازی کههنر دست مردمان قدیم است برخوردار بوده و اگر که به آثار باستانی و کهن علاقه دارید، بازدید از غار خربس را در تور قشم خود از دست ندهید.

قلعه پرتغالی ها

قلعه پرتغالی ها در سال 1507 میلادی در ضلع شمالی جزیره قشم پس از به تسخیر در آمدن جزیره قشم به دست پرتغالی های ساخته شد. این قلعه در نزدیکی بندر لافت قشم بوده و یکی از علت های سرپایی این قلعه تا به امروز استفاده از ملات ساروج در ساخت دیواره های این قلع است. این قلعه دارای آب انبار، سرباز خانه، کلیسا و زندان بوده اما به طور کلی برای استفاده به جهت انباری برای مهمات و سلاح های سربازان مورد استفاده قرار میگرفته است.

بهترین مناطق گردشگری قشم

قلعه پرتغالی ها

غار نمکدان قشم

غار نمکدان قشم طولانی ترین غار نمکی در جهان بوده که تا به امروز موفق به کشف و شناسایی 6 کیلومتر از شده‌ایم، قندیل های زیبایی که از سقف آویزان هستند  دریاچه های نمکی زیبا و شفاف باعث شده تا این غار تبدیل به یکی از نفس گیر ترین مکان های دیدنی در قشم بشود؛ پیشنهاد میکنیم هنگام بازدید از این غار همراه خود چراغ قوه داشته باشید چرا که به پیشروی بیشتر خود را در میان تاریکی غار خواهید یافت؛ گفتنی است که طبق تحقیقات نمک این غار خاصیت درمانی دارد.

بندر لافت قشم

معماری جذاب خانه ها و مناظر دیدنی این جزیره علاوه بر موقعیت استراتژیک آن، باعث شده تا بندر لافت قشم در لیست بهترین جاهای دیدنی قشم قرار بگیرد؛ نکته جالب در رابطه با خانه های این بندر این است که طبق گفته مردمان محلی هر چه بادگیر یک خانه بزرگتر و باشکوه تر باشد صاحب خانه دارای ثروت بیشتری است.

بهترین مناطق گردشگری قشم

بندر لافت قشم

دره تندیس های قشم

دره تندیس های قشم که حاصل سالها تغیرات فرسایشی زمین و تغیرات آب و هوای است یکی از زیبا ترین مکان های دیدنی در قشم بوده که دیدن آن بسیار به شما پیشنهاد میشود؛ این دره در گذشته به بام قشم متصل بوده اما با بالا آمدن خشکی جزیره و عقب گرد ساحل عظمت و وسعت این جزیره حالا بیشتر نمایان و مشخص است.

بهترین مناطق گردشگری قشم

دره تندیس های قشم

پارک کروکودیل های قشم

در پارک کروکودیل های قشم علاوه بر آنکه میتوانید حدود 100 کروکودیل بالغی که در این پارک زندگی میکنند را ببینید، میتوانید از ئستاندان و پرندگانی که در جوار آنها زندگی میکنند را نیز مشاهده کنی که زیبایی این پارک را چند برابر کرده‌اند؛ در رابطه با قدرت این کروکودیل ها همین قدر بدانید که در کثری از ثانیه میتوانند یک تنه درخت را به دو نیم تقسیم کنند. یک دانستنی جالب در رابطه با کروکودیل ها این است که این موجودات زیبا دارای 3 چشم هستند و پلک سوم آنها به داشتن دیدی واضح در زیر آب کمک بسیاری میکند.

در آخر

در این مقاله از قشم سلام تلاش کردیم تا شما را با جاهای دیدنی قشم که در سفرتان به جزیره قشم نباید از دیدن آنها غافل شوید آشنا کنیم؛ اگر که علاقه مند به آشنایی با دیگر جاذبه های دیدنی قشم هستید، پیشنهاد میکنیم تا دیگر مقالات قشم سلام را مطالعه بفرمایید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *