قشم سلام
0

راهنمای ماه عسل در قشم

راهنمای ماه عسل در قشم
بازدید 48

راهنمای ماه عسل در قشم

میتوان ماه عسل را یکی از به یاد ماندنی ترین، فراموش نشدنی ترین و خاطره انگیزترین سفر های زوج های تازه ازدواج کرده دانست که با انتخابی درست و هوشمندانه میتواند تبدیل به یکی از جذاب ترین سفر های زندگی ایشان بشود. از همین رو انتخاب یک مقصد یا مقاصد درست و خوب برای گذراندن دوران ماه عسل بسیار مهم شمرده میشود. یکی از مهمترین نکاتی که هنگام انتخاب مقصد باید در نظر داشته باشید این است که هر دوی شما به مقصد انتخابی خود علاقه داشته باشید و این مقصد تفریحات و ایده‌آل های شما را برآورده سازد.

یکی از مقاصدی که میتوانید برای سفر ماه عسل خود انتخاب کنید جزیره قشم بوده که یکی از زیباترین جزایر ایران به شمار میرود.

جزیره قشم یکی از جزایر محبوب جنوبی در کشور بوده که به خاطر سواحل رنگارنگ، آب های فیروزه‌ای و شفاف، مناظر زیبا طبیعی و تاریخی و دیگر مکان های شگفت انگیز و زیبایی که میتواند خاطره بخش دوران ماه عسل شما باشد، مشهور است؛ در این مقاله از مجله آنلاین گردشگری قشم سلام میخواهیم تا علاوه بر اینکه شما را با این جزیره زیبا آشنا کنیم بلکه یک راهنمای سفر ماه عسل به جزیره قشم را برای شما برنامه ریزی کنیم.

چرا به قشم سفر کنیم؟

اگر بخواهیم یکی از دیدنی ترین مناطق در ایران را معرفی کنیم میتوانیم از هرمزگان یاد کنیم، هرمزگان که در جنوب کشور و خلیج فارس قرار گرفته است یکی از دیدنی ترین و شگفت انگیز ترین مکان های است که میتوانید به آن سفر کنید؛ یکی از معروف ترین جاهای دیدنی این منطقه را میتوان خاک قرمز رنگ آن دانست، البته که تنها علت شهرت جهانی این منطقه این موضوع نبوده و وجود ژئوپارک های متعدد و دیدنی که در جزیره قشم قرار دارد از دیگر دلایلی است که این جزیره در بین جهانیان معروف شده است.

قشم، بزرگترین جزیره در خلیج فارس بوده که دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است و یکی از بهترین مقاصد برای کسانی است که به طبیعت  و طبیعت  گردی علاقه دارند، همچنین که وجود جاذبه های طبیعی این جزیره که آنها را جزو عجایب هفتگانه مینامند، میتواند گزینه‌ای عالی برای داشتن یک ماه عسل به یاد ماندنی در قشم برای زوج های تازه ازدواج کرده باشد.

یکی از دلایلی که تور قشم در بین مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی بسیار محبوب شناخته میشود سواحل متعدد و متفاوتی است که سر تا سر این جزیره را پوشانده است و پیدا کردن و بازدید از آنها میتواند سرگرم کننده و جذاب باشد؛ حال اگر که تصمیم دارید تا برای ماه عسل به جزیره قشم سفر کنید، پیشنهاد میکنیم تا در ادامه همراه ما باشید چرا که قرار است تا شما را با چند تا از دیدنی ترین و رمانتیک ترین جاذبه های توریستی قشم و اطراف آن که میتوانند برای گذراندن دوران ماه عسل مناسب باشند، آشنا کنیم.

جنگل های حرا قشم

با فکر کردن به جنگل اغلب خود را میان حجم عظیمی از درختان سر به فلک کشیده و زیباتصور میکنیم اما باید بگوییم که جنگل حرا کاملا خلاف تصوراتمان است؛ برای دیدن این جنگل شما به جای قدم زدن میبایست تا سوار قایق شده و به گردش در آن بپردازید.

جنگل حرا قشم یکی از جاذبه های گردشگری دیدنی و معروف قشم بوده که به صورت متفاوتی از جنگل های عادی قرار دارد، درختان این جنگل سر از آب بیرون آورده‌اند و از آب شور تغذیه میکنند که یکی از پدیده های نادر طبیعی به شمار میروند خصوصا که این جنگل را میتواند یکی از سرسبزترین جنگلهای که خواهید دید، به شمار آورد.

جاذبه های دیدنی قشم

جنگل حرا قشم

دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم یکی از پدیده های معروف و بی نظیر زمین شناسی در قشم بوده که حاصل فرسایش زمین میباشد؛ البته طبق باور مردمان قدیمی و محلی این تغییرات به علت سقوط یک ستاره در این منطقه به وجود آمده است و به همین خاطر نیز به آن دره ستارگان گفته میشود.

دره ستارگان یکی از مکان های است که میتوانید برای یک قرار و پرسه های عاشقانه از آن دیدن کنید و از مناظر زیبا و باورنکردنی آن دیدن کنید.

پیشنهاد قشم سلام بازدید از این منطقه در زمان غروب آفتاب و زمانی است که اشعه های آفتاب و غروب خورشید بر روی دیواره های دره منعکس شده و تصویری زیبا و به یاد ماندنی را پدید می‌اورند.

راهنمای سفر به قشم

دره ستارگان قشم

جزایر ناز قشم

سه جزیره ناز قشم در 1 کیلومتری ساحل قشم قرار دارد که میتوانید با اجاره ماشین در قشم خود را به آنجا رسانده و از این جزیره شگفت انگیز دیدن کنید؛ سه جزیره  ناز توسط یک راه باریک پنهانی به یکدیگر متصل هستند که میتوانید با پای پیاده یا خودرو خود را به آنها رسانده و از آنها دیدن کنید. در کنار انجام تفریحاتی همچون جت اسکی، شتر سواری، اسب سواری، پاراگلایدر، آفرود سواری و … میتوانید به غواصی در جزایر ناز مشغول شوید، باید بدانید که سایت های غواصی جزایر ناز قشم یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین سایت های غواصی در ایران است که غواصان بسیاری را به سمت خود میکشاند.

جزیره هنگام قشم

برای بازدید از این جزیره نیاز است تا خود را به یکی اسکله رسانده و با کمک قایق های موجود خود را به جزیره هنگام برسانید، در طی مسیر میتوانید از دلفین های رقصانی که مسیر را همراه شما می‌آیند دیدن کرده و از زیبای آنها لذت ببرید. وجود دلفین های بسیاری که در جزیره هنگام زندگی میکنند باعث شده تا علاقه مسافران تور قشم به بازدید به این جزیره افزایش پیدا کند.

همچنین که در شب میتوانید از درخشش فیتوپلانکتون های که در آب زندگی میکنند و باعث درخشان شدن آب این جزیره و به وجود آمدن صحنه‌ای به یاد ماندنی میشود لذت ببرید.

گفتنی است که در این جزیره هیچ ماشینی وجود نداشته میتوانید با خیالی راحت از جزایر نقره فام، بازار های محلی و سنتی که از صنایع دستی بومیان پر است دیدن کرده و لذت ببرید.

تنگه چاهکوه قشم

احتمالا عکس های این تنگه را بسیار دیده باشید چرا که این تنگه که در ضلع شرقی جزیره قشم و در عمق 100 متری زمین قرار دارد، یکی از لوکیشن های زیبا و جذاب برای عکاسی در قشم است که به واسطه وجود اشکال گوناگون و زیبایی که در دیوارهای آن قرار داشته که حاصل میلیون ها سال فعالیت پدیده ها و عوامل طبیعی است در بین افراد معروف شده است.

همچنین اگر که به کمپینگ علاقه داشته باشید میتوانید با زدن کمپ در اطراف و محوطه این دره از دیدن ستارگان زیبا در شب همراه با شریک زندگیتان لذت ببرید.

سفر به قشم برای ماه عسل

تنگه چاهکوه قشم

غار نمکی قشم

غار نمکی قشم یکی از پدیده های معروف جهانی است که نه تنها در ایران بلکه در جهان معروف و مشهور است، این غار نمکی که طولانی ترین غار نمکی جهان نیز به شمار میرود دارای 6400 متر طول بوده و یکی از زیبا ترین جاذبه های طبیعی موجود در استان هرمزگان به شمار میرود.  همچنین باید اضافه کرد که نمک های موجود در این غار خاصیت درمانی داشته و بر اساس مطالعات انجام شده قدمت آنها به 570 میلیون سال پیش یعنی دوره کانبرا بازمیگردد. البته که برخی از قسمت های آن همچون گنبد های نمکی  جوان تر هستند و قدمتشان به 6000 سال پیش بازمیگردد.

خرید در قشم

مطمئنا میدانید که یکی از اصلی ترین دلایلی که افراد به جزیره قشم سفر میکنند، خرید کردن در مراکز خرید متعدد و متنوعی است که در این جزیره وجود دارد، با سفر به این جزیره میتوانید با گشت و گذار در مراکز خرید آن به خرید صنایع دستی و وسایل مورد نیاز خود مشغول شوید. البته که حتی قدم زدن و گشت و گذار در بین بازار های رنگارنگ و متفاوت این مرکز خرید میتواند تجربه‌ای جذاب و لذت بخش باشد.

در آخر

جزیره قشم یکی از زیبا ترین مقاصدی است که میتوانید برای سفر و گذراندن ماه عسل خود خصوصا اگر به طبیعت  گردی و گردش در طبیعت علاقه داشته باشید، انتخاب کنید؛ پیشنهاد میکنیم تا برای آشنا بشتر با این جزیره و بهترین هتل های قشم دیگر مقالات مجله آنلاین گردشگری قشم سلام را مطالعه بفرمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *