قشم سلام
0

ساحل نقره ای قشم

علت شهرت ساحل نقره ای قشم
بازدید 80

ساحل نقره ای قشم

قطعا شما هم عکس های از ساحلی در ایران که شب ها میدرخشد را دیده‌اید و دلتان میخواهد تا از آن دیدن کنید و شخصا این پدیده طبیعی را دیده و تجربه کنید.

خبر خوب اینکه در این ساحل شگفت انگیز در یکی از جزایر توریستی و محبوب کشور قرار داشته که از تماشایی ترین و زیباترین سواحل در جنوب کشور به شمار میرود که هواداران و طرفداران بسیاری را نیز برای خود دارد؛ جزیره قشم جایی است که شما میتوانید برای تماشای این پدیده زیبا به آن بروید.

قشم البته جدای اینکه بزرگترین جزیره در جنوب کشور است، در خود جاذبه های گردشگری و دیدنی بسیاری را دارد که به عجایب هفتگانه قشم شهرت دارند!

یکی از این شگفتی ها که در بین مسافران و گردشگران تور قشم نیز بسیار محبوب است، ساحل نقره‌ای قشم بوده که در ادامه این مطلب از مجله آنلاین گردشگری قشم سلام قصد داریم تا شما را با این ساحل که البته در جزیره هنگام قرار دارد آشنا کنیم.

ساحل نقرهای قشم

علت درخشش ساحل نقره قشم چیست؟

معرفی ساحل نقره‌ای هنگام قشم

قشم در خود جاذبه های دیدنی بسیاری را جای داده است که در اطراف این جزیره قرار گرفته‌اند، یکی از این جاذبه های دیدنی، جزیره هنگام بوده که در تقسیمات یکی از اجزا جزیره قشم به شمار میرود.

جزیره هنگام در نزدیکی و هماسیگی جزیره هرمز قرار گرفته و مساحت آن برابر با 50 کیلومتر مربع میباشد و به عنوان یکی از زیباترین و مهم ترین مکان های دیدنی در قشم شهرت دارد. جمعیت جزیره هنگام بسیار کم بوده که با وجود منابع معدنی همچون خاک، سرب و نمک خبری خوب به شمار میرود. آدرس ساحل نقره‌ای جزیره هنگام به طور دقیق در پایین معدن خاک سرخ میباشد.

گفتنی است که جمعیت این جزیره 615 نفر بوده که شغل ایشان ماهیگیری میباشد.

با اینکه جزیره هنگام جاهای دیدنی طبیعی بسیاری همچون تپه ها و مراتع بلند و زیبایی بسیاری را دارد اما در مقایسه با ساحل نقره‌ای آن که در قسمت شمال غربی جزیره هنگام قرار گرفته است، شاید توجه لازم به آنها نشود. فاصله جزیره قشم تا ساحل نقره‌ای کمتر از 29 مایل دریایی بوده و شما میتوانید با راحتی و با کمک کشتی این مسیر را طی کرده و از این ساحل زیبا دیدن کنید.

علت شهرت ساحل نقره ای قشم

شاید گفتن اینکه ساحل نقره‌ای قشم زیباترین ساحل جنوب است کمی اغراق شده باشد اما با این حال میتوان آن را جزوی از زیباترین سواحل جنوب قلمداد کرد که یکی از دلایل آ وجود ماسه نقره‌ای رنگ در این ساحل است که در هیچ ساحل دیگری در کشور نمیتوانید مانندش را پیدا کنید.

همچنین وجود نورهای درخشان این ساحل چه در طول روز و چه در شب هنگام باعث شهرت آن شده؛ همچنین که شما میتوانید با رفتن به ساحل پلانکتون ها در شب هنگام با یکی از زیباترین پدیده های زندگی خود مواجه شوید؛ گفتنی است که بعضی از افراد ساحل پلانکتون ها را با نام ساحل شیشه‌ای نیز میشناسند.

علت درخشش ساحل نقره قشم چیست؟

اگر که برای شما هم علت وجود این پدیده خیره کننده سوال شده است بهتر است همراه ما بمانید چرا که قرار است به سوال بسیاری از شما پاسخ دهیم؛ کارشناسان زمین شناسی معتقد هستند که علت درخشش ماسه های ساحل نقه‌ای به علت وجود کانی های سنگی و براقی است که انعکاس نور را به این شکل نشان میدهند. همچنین که صدف های دریای پودر شده نیز از دیگر دلایلی است که ممکن است این اتفاق بیافتد. وجود فیتوپلانکتون ها نیز البته نباید فراموش شود، در حالت معمولی پلانکتون ها دارای سبزینه هستند که آبی دریا را به رنگ سبز درمی‌اورند و در زمان های تاریکی هوا و شب هنگام در برخورد با موج ها نا‌آرام این پلانکتون ها نور آبی را از خود انتشار میدهند و باعث به وجد آمد این پدیده زیبا میشوند.

معرفی ساحل نقرهای هنگام قشم

ساحل نقرهای قشم کجاست؟

بهترین زمان بازدید از ساحل نقره‌ای قشم

از آنجایی که جزیره هرمز در جنوب کشور قرار داشته پس مانند دیگر مناطق جنوبی دارای آب و هوای گرم و شرجی است، از این رو بهترین زمان برای سفر و گردش در جزیره هنگام و ساحل نقره‌ای در فصل های زمستان و پاییز است که هوا مطلوب است و خبری گرمای آزار دهنده تابستان نیست.

همچنین که بهتر است پیش از سفر به جزیره هنگام از آرام بوده دریا و برقراری وسایل حمل و نقل همچون سفر هوایی به قشم و سفر آبی به جزیره هنگام اطمینان حاصل نمایید.

هنگام بازدید از جزیره هنگام نیز لوازم ضروری همچون دوربین عکاسی، لباس مناسب که شامل لباس های آزاد و خنک و..، کلاه آفتابگیر، عینک آفتابی، ضد آفتاب و… را فراموش نکنید.

سوالات متداول

ساحل نقره‌ای قشم کجاست؟                                   

ساحل نقره‌ای در جزیره هنگام و در نزدیکی جزیره قشم قرار دارد.

دلیل درخشش ساحل نقره‌ای قشم در شب چیست؟

وجود کانی های براق خاص، فیتوپلانکتون ها و صدف های پودر شده دریا از علت های درخشش ساحل نقره‌ای قشم در شب است.

بهترین زمان بازدید از ساحل نقره‌ای قشم چه زمانی است؟

بهترین زمان بازدید از ساحل نقره ای قشم از اواخر فصل پاییز تا اواخر فصل زمستان برای داشتن تجربه‌ای منحصر به فرد است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *