قشم سلام
0

سایت های غواصی جزیره قشم

سایت های غواصی جزیره قشم
بازدید 81

سایت های غواصی جزیره قشم

یکی از پرطرفدارترین تفریحاتی که در جزیره قشم میتوانید به سراغ آن بروید تفریحات آبی آن علل خصوص تفریح غواصی در قشم است؛ جزیره قشم از مقاصد گردشگری پرطرفداری است که در جنوب کشور قرار گرفته و سالانه پذیرایی حجم بسیار زیادی از مسافران و گردشگرانی است که به دنبال داشتن تعطیلاتی هیجان انگیز و سفری خاطره انگیز به همراه عزیزانشان هستند. در مقاصد گردشگری جزیره‌ای یا نزدیک به دریا همچون جزیره قشم، تفریحات آبی از اصلی ترین و مهمترین تفریحات و سرگرمی های به شمار میرود که بسیاری از افراد نیز برای انجام این نوع تفریحات به چنین مقاصدی مانند جزیره قشم میروند؛ یکی از تفریحات آبی لذت بخشی که در جزیره قشم میتوانید به انجام آن مشغول شوید، غواصی بوده که از تفریحات پرطرفداری است که مطمئنا با یکبار تجربه آن، مجذوب این سرگرمی دریایی خواهید شد!

باید بدانید که جزیره قشم نیز یکی از مکان های محبوب در بین غواصان و علاقه‌مندان به غواصی بوده و دارای سایت های غواصی بسیار زیبا و شگفت انگیزی در خود بوده که در این مقاله از قشم سلام قصد داریم تا شما را با سایت های غواصی جزیره قشم آشنا کنیم؛ پس تا انتها این مقاله از مجله گردشگری قشم سلام همراه ما باشید.

 

سایت غواصی باغ مرجانی قشم، دشت مرجان های رنگارنگ

در ابتدا باید بگوییم که سایت غواصی باغ مرجانی یا اسپرینگی به علت وجود جریان های شدید و تند آب اصلا مناسب غواصان تازه کار و مبتدی نمیباشد اما اگر که یک غواص حرفه‌ای هستید، این سایت یکی از جذاب ترین و متفاوت ترین تجربه های دایو را برای شما رقم خواهد زد. دشت وسیع رنگارنگی که در این سایت قرار دارد در واقع مهمترین ویژگی و علت نام گذاری این سایت است، همچنین  باید گفت که سایت اسپرینگی نسبت به باقی سایت های غواصی در قشم دارای آب شفاف تری است و دید وسیع تری را به غواصان می‌دهد.

عمق سایت اسپرینگی: 38 الی 48 متر

آبزیان سایت اسپرینگی: هامور ، اسب دریایی، کوسه، مرجانی بادبزنی،  سفره ماهی و…

آدرس سایت اسپرینگی: 16 کیلومتری سواحل جنوبی

دسترسی به سایت اسپرینگی: با قایق

سایت ساحل زیتون قشم بزرگترین سایت غواصی جزیره  

پرطرفدارترین سایت غواصی در قشم سایت غواصی زیتون بوده که در نزدیکی یکی از زیباترین ساحل های قشم با همین نام قرار گرفته است و دسترسی آسانی را به غواصان و علاقه‌مندان می‌دهد، چندتا از زیبا ترین سایت های غواصی قشم نیز در همین ساحل زیتون قرار گرفته اند که بزرگترین سایت غواصی قشم نیز با عمق 55 متر در این ساحل قرار گرفته است.

جریان آب در سایت زیتون ملایم بوده و همین  موضوع این سایت را تبدیل به یکی از سایت های آموزش غواصی در قشم برای افراد مبتدی و پیشرفته غواصی کرده است.

عمق سایت زیتون: 55 متر

آبزیان سایت زیتون: طوطی ماهی، بز ماهی، جعبه ماهی، فرشته ماهی و…

آدرس سایت زیتون: بلوار دریا، روبه‌روی پارک ساحلی زیتون

دسترسی سایت زیتون: ساحلی

سایت های غواصی جزیره قشم

سایت غواصی تخت جمشید قشم

سایت غواصی تخت جمشید قشم؛ صخره های مغروق

یکی دیگر از  سایت های که در مجاورت ساحل زیتون قرار دارد، سایت غواصی تخت جمشید است که از زیباترین سایت های غواصی در جزیره قشم به شمار میرود؛ جریان آب در سایت غواصی تخت جمشید ملایم و آرام میباشد که غواصی در این سایت را تبدیل به تجربه ای آرامش بخش و بی نظیر کرده است. در صورت پیشروی در این سایت پیشروی خود صخره های عظیم و اعجاب انگیز قرار گرفته در بستر دریا را مشاهده خواهید کرد که در گوشه گوشه سایت غواصی تخت جمشید پراکنده هستند. به دلیل مجاورت با سایت غواصی زیتون پوشش گیاهی و آبزیان این دو سایت غواصی با یکدیگر مشترک میباشد

عمق سایت تخت جمشید: 6 الی 8 متر

آبزیان سایت تخت جمشید: انواع اسکات ها، ملوان ها، آنجل هاپ،  جعبه ماهی و..

آدرس سایت تخت جمشید: کنار پارک ساحلی زیتون، مقابل پلاژ مخصوص کارکنان منطقه آزاد قشم

دسترسی سایت تخت جمشید: ساحلی

دوبه، سایت غواصی برای علاقه‌مندان بوم‌گردی

سایت دوبه در روستای سوزا قشم از منحصر به فرد ترین سایت های غواصی در قشم است که می‌توانید به آن سر بزنید گونه های جانوری که در این منطقه زیست میکنند این سایت را تبدیل به یکی از بهترین سایت های غواصی در قشم کرده‌اند. زلالی و شفافیت آب این سایت دید وسیعی را هنگام غواصی به شما می‌دهد و شما میتوانید از زیبایی های قرار گرفته در آن نهایت لذت را ببرید.

عمق سایت دوبه: 22 متر

آدرس سایت دوبه: روستای سوزا

دسترسی سایت دوبه: ساحلی

جزایر ناز قشم

پیشنهاد میکنیم در سفرتان به قشم حتما سری به جزایر ناز که یکی از دیدنی ترین جاذبه های جزیره قشم هستند بزنید و اصلا غواصی در این جزار را از دست ندهید چرا که گونه های جانوری در این سایت غواصی به قدری زیبا هستند که مسلما پشیمان نخواهید

عمق سایت جزایر ناز: تا 5 متر

آبزیانی سایت جزایر ناز: می‌توانید مشاهده کنید، می‌توان به گربه ماهی، دلقک ماهی، شقایق دریایی، منقار ماهی و …

آدرس سایت جزایر ناز: شرق جزیره ناز

دسترسی سایت جزایر ناز: با قایق

سایت غواصی کشتی سوخته لارک قشم

قطعا غواصی در دل یک کشتی غرق شده 100 متری بسیار مهیج و متفاوت خواهد بود و از این رو غواصی در سایت غواصی کشتی سوخته لارک به کسانی که ماجراجویی علاقه‌مندند بسیار پیشنهاد میشود؛ نکته مثبت این سایت که غواصی در آن را لذت بخش تر کرده است، شفاف و زلال بودن آب این سایت است که دید خوبی را به غواصان میدهد. جریان ملایم آب این سایت نیز تجربه ای متفاوت و جذاب را به همراه خواهد داشت.

عمق سایت کشتی سوخته لارک: تا 33 متر

 

آبزیان سایت کشتی سوخته لارک:  شیر ماهی، مار ماهی، هامور و …

آدرس سایت کشتی سوخته لارک: جزیره لارک

دسترسی سایت کشتی سوخته لارک: با قایق

سایت های غواصی جزیره قشم

سایت غواصی باغ مرجانی قشم

سایت غواصی دره ستاره ها قشم

در جاده کمربندی قشم، در مجاورت دره ای به همین نام سایت غواصی منحصر به فردی قرار گرفته که برخلاف سایت های غواصی معمول در آن خبری از انواع آبزیان مختلف نیست بلکه در بستر این سایت غواصی  و پس از رسیدن به عمق 12 تا 20 میتوانید تجمع انبوهی از ستاره های دریایی زیبا و چشم نواز را مشاهده کنید. از آنجایی که آب این سایت غواصی زلال و شفاف میباشد، میتوانید به وضوح از منظره تماشایی پیشروی خود لذت ببرید؛ لازم به ذکر است که جریان آب در این سایت غواصی تند بوده و برای رفتن به قسمت های عمیق تر بهتر است تا با مربی خود مشورت کنید.

عمق سایت دره ستاره ها: 20 متر

آدرس سایت دره ستاره ها: دره ستارگان واقع در کمربندی جنوبی قشم

دسترسی سایت دره ستاره ها: ساحلی

سایت غواصی سکوی نفتی قشم، تجمع کمیاب ترین گونه ها

طوفان دریایی مهیب سالها قبل باعث آن شد تا یکی از سکوهای نفتی قرار داشته در آبهای امارات از جا کنده شده و راه خود را به آب های ایران  پیدا و همانجا جا خوش کند و علی رغم تلاش های بسیار در نهایت در همان جا رها شود و تبدیل به یکی از سایت های غواصی منحصر به فرد جزیره قشم و محل زندگی آبزیان کمیاب و زیبای بسیار بشود.

عمق سایت سکوی نفتی: 10 متر

آبزیان سایت سکوی نفتی: خرگوش دریایی، خفاش ماهی، بز ماهی، لابستر، باراکودا، ساردین، اسکات و…

آدرس سایت سکوی نفتی: پلاژ سیمین

دسترسی سایت سکوی نفتی: ساحل

جرثقیل مغروق قشم، خاص ترین سایت غواصی قشم

سایت غواصی جرثقیل مغروق نیز سرنوشتی و حکایتی مشابه به سایت سکوی نفتی دارد، البته با این تفاوت که جرثقیلی که برای نجات دادن سکویی نفتی زد خودش نیز گرفتار دریا می‌شود و در نهایت در همان جا رها می‌شود و تبدیل میشود به یکی از خاص ترین سایت های غواصی قشم؛ باید اضافه کرد که جریان آب در این سایت غواصی ملایم میباشد و غواصان مبتدی به راحتی تا قسمت های عمیق میتوانند سایت پیشروی کنند.

 عمق سایت جرثقیل مغروق: تا 10 متر

آبزیان سایت جرثقیل مغروق: پروانه ماهی، نودی برانچ، ملوان و…

آدرس سایت جرثقیل مغروق: ساحل جرثقیل مغروق

دسترسی سایت جرثقیل مغروق: ساحلی

سایت غواصی نفتکش مغروق قشم جذاب ترین سایت غواصی

یکی از جذاب ترین سایت های غواصی جزیره قشم مربوط به یک نفتکش 458 متری عظیم میشود که در زمان جنگ ایران و عراق مورد اصابت موشک قرار گرفته و در غرب جزیره لارک غرق شده است. همین موضوع سبب شده تا یکی از هیجان انگیز ترین غواصی هایتان را در اطراف این نفتکش قدیمی تجربه‌ کنید که این دایو می‌تواند یکی از بهترین تجربه های غواصی را برای شما رقم بزنید.

عمق سایت نفتکش مغروق: 21 تا 30 متر

آبزیان سایت نفتکش مغروق: ماهی شهری، فرشته ماهی، هامور، اژدر ماهی و…

آدرس سایت نفتکش مغروق: ضلع غربی جزیره لارک

دسترسی سایت نفتکش مغروق: ساحلی

در آخر

اگر که مقصد سفر بعدیتان را هنوز انتخاب نکرده‌اید و به غواصی علاقه دارید، پیشنهاد میکنیم تا حتما سری به جزیره قشم بزنید و حتما غواصی را در سایت های شگفت انگیز این جزیره تجربه کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *